انواع مختلف کولر گازی

اشکال متعدد کولر گازی
هویه مطبوع شاخه‌ای از تأسیسات در مهندسی مکانیک هست که با اعتنا به سعی و کاربری سیستم‌های متعدد دراین مورد , دارنده تنوع بالایی هست که کولر گازی یکی‌از این سیستم‌ها هست و امروزه دارنده علاقه مندان متعددی هست

انواتع مختلف کولر های گاز ی

کولرهای یک تکه یا این که پنجره‌ای سرد و گرم

کولرهای دو تکه ( اسپلیت ) سرد و گرم

کولرهای پرتابل ( قابل حمل )

کولرهای ایستاده سرد و گرم

کولرهای سقفی یا این که کاستی سرد وگرم نصب کولر آبی تهران

کولرهای داکتی یا این که کانالی سرد وگرم ( در‌این گونه شاید گرمایش به طور کویل اب گرم باشد )

کولرهای یکسری شعبه یا این که مولتی او ( در گنجایش های ۳۸۰۰۰ BTU به بالا در دو گونه تک فاز و سه فاز ساخت میشود )

کولرهای دوتکه

Air cond ext block . jpg

کولر گازی

کولرهای دوتکه

یا این که اسپلیت‌ها از دو واحد جدا از هم ساخته می گردند , یونیت فرنگی دربرگیرنده کمپرسور و کندانسور است که در بیرون از ساختمان نصب می‌شود و یونیت داخلی که واحد تبخیر ( اواپراتور ) در آن جای‌دارد در درون ساختمان جای میگیرد . یونیت فرنگی و یونیت یا این که پنل داخلی به وسیله دولولهٔ مسی یا این که آلومینیومی به همدیگر دارای ارتباط میباشند . لولهٔ باریکتر گاز سرد را از یونیت بالا به یونیت داخلی منتقل می نماید و لوله ضخیمتر کار خروج وانتقال گاز گرم را به یونیت و کمپرسور بالا به عهده دارااست . این کولرها معمولاً دارنده دستگاه در دست گرفتن از خط مش به دور میباشند . [۱] این گونه کولرها دربرگیرنده دو گونه عادی و اینورتر می گردند که در گونه اینورتر تا حداکثر شصت درصد ( اما در حالت ایدئال ) از مصرف انرژی را نسبت به گونه عادی کاهش میدهد .

سرویس

راههای تشخیص کولر  ساده از کولر اینورتر دار چیست ؟

نسل تازه کولرهای گازی یا این که اسپلیت‌ها , کولرهای اینورتر هست , که شاید مردمان به کولرهای گازی اینورتر کولرهای گازی قلیل مصرف هم بگویند . اینورتر یا این که مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان متناوب را به جریان بی واسطه تبدیل می نماید . جریان متناوب تبدیل شده میتوانند بر طبق نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که توسط ترانسفورماتورهای مطلوب و مدارها در دست گرفتن میگردد . پژوهش ها دایکین ( بروشور FTK – 1115 – B ) بر روی صرفه جویی انرژی در حین ۱سال در بین یک اینورتر ۱٫۵ HP و یک غیراینورتر ۱٫۵ HP نشان اعطا کرد که کولر اینورتر منجر صرفه جویی مضمون‌ دار در مصرف برق میگردد . کولرها در اتاقی به اندازهٔ ۵/۱۶ متر مربع , دمای تهیه شدهٔ ۲۵ مرتبه سانتی گراد , سرعت حرفه بالا و دمای خارج ۳۳ مرتبه سانتی گراد تست شدند . کولرهای اندک مصرف نسل تازه دو تفاوت حیاتی با کولرهای کهن دارا هستند که با همین تفاوت توانسته‌اند خطاها مصرف برق را تا حد مناسبی قلیل نمایند .

گاز مصرفی در‌این کولرها گاز R410a بوده که زیاد سردتر از گازهای R22 که در کولرهای کهن موضوع به کارگیری قرار می‌گرفت است . دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ مرتبه سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ مرتبه سانتی‌گراد بوده که‌این تفاوت در سیستم‌های تهویه مطبوع زیاد قابل‌توجه و نقش مهمی در ساخت سوز و سرما در بازه کمتر خواهد داشت . تفاوت کولرگازی معمولی با کولر اسپیلت چیست ؟

ساختار کمپرسور یا این که به عبارتی قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا این که کولر گازی‌های کهن به گونه ای است که بعداز هم‌دما شدن محفظه با دمایی که شما برای کولر گازی تهیه کرده‌اید موتور یا این که کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و چشم به راه خواهد ماند تا مجدد از روش دستور مادربرد استفاده شود که همین شروع دوباره منجر مصرف جریان بالایی از برق است .

ولی در کولرهای اینورتر با اعتنا به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شده است سیستم به نوعی پباده سازی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملاً از مدار بیرون نمیشود تا برای پر‌نور شدن مجدد جریان بالایی بخواهد بلکه به دور حرکتی یا این که اقتدار موتور به دستکم خویش خواهد رسید تا برای خنک کردن دوباره محفظه نیاز به جریان بالایی برای شروع نباشد .

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل یا این که قابل حمل , در ظرفیت‌های ذیل ساخته میگردد و دارنده وضعیت گرمایش هم است . این گونه کولر گازی دارنده ریموت در دست گرفتن است و به جهت صورت آن , برای فضاهای کوچک اجاره‌ای یا این که به کارگیری موقت به کارگیری میگردد . تمام بخش‌های متعدد کولر گازی اعم از کندانسور , اواپراتور و… در یک تیم جا گرفته‌اند و در وضعیت سرمایش , گرمای موتور از روش لوله خرطومی پشت دستگاه به خارج انتقال پیدا می نماید . در فیض , این لوله خرطومی می بایست به پنجره یا این که منفذی که هوا را به خارج انتقال میدهد وصل گردد . در غیر این شکل , گرمای بیرون شده از هوا مجدد از روش همین لوله خرطومی به دور و اطراف برمی گردد و کار تهویه و سرمایش به صدق انجام نمیشود . ولی در وضعیت گرمایش , نیازی بدین کار وجود ندارد . گرمایش در‌این گونه کولر گازی از روش هیتر انجام میگردد که بسیار مقرون به صرفه وجود ندارد . ولی قابلیت و امکان به کارگیری از این وضعیت در کولر گازی پرتابل در حیث گرفته شده است . [نیازمند منبع]

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده خلاف پرتابل دو تکه است بدین مضمون‌ دارنده واحد فرنگی و داخلی میباشند . پنل داخلی آن ها در درون قرار میگیرد می بایست اعتنا داشت که پنل داخلی را نمیتوان نظیر پرتابل حمل و جابجا کرد و پنل فرنگی می بایست در فضای خارج نصب گردد . کولر های ایستاده در دو گونه سه فاز و تک فاز ( عادی و اینورتر ) ساخت می گردند

کولر گازی ایستاده در ظرفیت‌ ۴۸۰۰۰ BTU به بالا ساخت می گردند به همین بهانه در سالن‌های بزرگ و زیاد پهناور مطلوب هست و به کارگیری می‌شود .

کولرگازی ایستاده مصرف انرژی پایینی دارا هستند و همینطور اقتدار رطوبت زدایی بالای دارا هستند . [نیازمند منبع]

کولر گازی پنجره ای

کولرگازی پنجره‌ای دربرگیرنده کندانسوری است که در انتهای این اتاقک و در راستای خارج است و یک حرفه کندانسور در پشت آن است که هوا از روش آن دمیده میگردد و به حذف گرما از کندنسورکمک می نماید . این کولر گازی‌ها به جهت نداشتن ریموت در دست گرفتن و نداشتن وضعیت گرمایش , کمتر موضوع به کارگیری قرار میگیرند . کولر گازی پنجره‌ای دارنده ایراداتی است . از معایب این گونه کولر گازی , نداشتن ریموت در دست گرفتن و مصرف بالای برق و تولید راز و صدای بسیار است .

چگونگی سرماسازی

درون یونیت فرنگی دستگاه یک کمپرسور گاز و یک کندانسور و یک حرفه خنک‌کننده کندانسور هست که سعی آن همانند سردخانه و سردخانه

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *