ربات جمع کننده زباله

ربات های جمع آوری کننده زباله

جمع کردن زباله به وسیل ربات ها

ربات جمع کننده زباله

همیشه قبل برای انسانها روشنتر و زیباتر بنظر می رسد و یاد آوری کارهایی که در زمانهای دیرباز انجام یافته مدام لذتبخش است . احتمال دارد روزی رسد که ربات‌های آشغال جمعکن نیز برای ما یک نوستالژی شود به دلیل آن که احتمال دارد آنان هم روزی با زبالهسوزهایی که از نیروی پلاسما استعمال می‌کنند ( plasma powered incinerators – پلاسمایی که از نیرو و توانایی فراوان بالا استعمال می کند و آشغال را به گاز تبدیل می کند ) جایگزین شوند و دیگر نیازی به جمعآوری آشغال نباشد . در شرایطی‌که جنبه خل وچل مورد را به کناری بگذاریم احتمال دارد بد نباشد که بدین پروژه دقیق تر نگاه کرد و بها بیشتری برای آن قائل شد . پروسه به دست آوردن مجوز حمل پسماند های عمرانی و ساختمانی

در باب این ایده می بایست اظهار‌کرد قرار وجود ندارد که کل مأموران جمعآوری آشغال از این مراحل بیرون شوند , دست‌کم موقتی این رخداد نمیافتد . ربات‌های آشغال جمعکن پایین محاسبه یک اپراتور که در درون اتومبیل حمل آشغال است کار می‌کنند و کار آنان حمل , بلند کردن و خالی کردن سطل آشغال در درون اتومبیل است . پس احتمال دارد کماکان از دادن درود به راننده اتومبیل حمل آشغال محروم نشوید . تعمیر چاه سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی

از سویی دیگر با عملی شدن این پروژه شاهد نیروهای انسانی کمتری خوا‌هیم بود و تمام کار به وسیله یک راننده انجام میشود . اینک یک نفر سطل را بلند می کند و دیگری زبالهها را به درون اتومبیل میریزد که‌این نفر دوم حذف میشود .

هنوز داده ها بیشتری در این مورد نداریم و دانستههای ما فراوان ناقص است اما چیزی که از تصاویر مطرح شده میتوان اخذ آن است که‌این ربات‌ها از لحاظ ظاهری نسبتاً مشابه به آدم می باشند . به زودی داده ها در باب شیوه کار این ربات‌ها اعلام میشود . ربات‌ها قرار است در دست و گوش به دستور سیستمعامل اتومبیل حمل آشغال باشند . این سیستمعامل وظیفه انجام عملیات محاسباتی سنگین وزن را به عهده دارااست . در ظاهر قرار است چند الگوریتم‌های غریزی بی آلایش به آنان داده شود تا از رفتارهای غیر مناسب و بیرون از برنامه این رباتها دوری شود .

ربات جمع کننده زباله

در قضیه ربات‌های صنعتی یعنی جایی که مدام خطر آسیبدیدگی و جراحات فیزیکی برای پرسنل و کارگران موجود است , پیشرفت‌های متعددی در سال‌های اخیر مشاهده شده‌است . خیلی از ربات‌های صنعتی مجهز به مدارهای واکنشی سادهای می باشند که در حین مواجهه با مقاومت‌های اجباری و اتفاقات پیشبینی نشده خیلی پر سرعت از کار میایستند و به این ترتیب از زخم دیدن بدون شوخی آدم دوری میشود . ( ولوو ( در رابطه این که چه پیشبینی ها ایمنی در‌این پروژه به کار گرفته شده خبری افشا نکرد اما بعید بنظر می رسد که برای آن کاری نکرده باشند .

مسئلهای که جذاب بنظر می رسد این نکته است که در حین جمعآوری آشغال احتمال دارد این ربات‌ها با مواقعی روبرو شوند که دوری از آنان اجتنابناپذیر است و می بایست روئت کرد آنان به چه شکل با این مساله بازخورد می‌کنند . به عنوان مثال فرض فرمایید حیوانی در سطل آشغال سرگرم جستن غدا باشد , عکسالعمل ربات چه خواهد بود؟ یا این که سطل‌هایی که به وسیله بچههای بازیگوش روی زمین افتادهاند . دسته عکس العمل در قبال چنین حوادثی به هوش آدم و شیوه تصمیمگیری وی برمیگردد چیزی که ربات‌ها هنوز از آن بیبهره می باشند . در شرایطی‌که ( ولوو ( برای اینگونه موردها نیز چارهای اندیشیده که ما از آن بیاطلاع هستیم . اما خوشبختانه خیلی زود پاسخ سئوالاتمان را پیدا می‌کنیم به دلیل آن که ( ولوو ( اعلام کرده در اوایل سال ۲۰۱۶ استعمال از این رباتها را ابتدا می کند .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *