Categories: تاسیساتتشخیص ترکیدگی لولهلوله بازکنیلوله کشی آب و نصب شیرآلات

به چه صورت گاز در فاضلابرو تولید می شود؟

حل مشکل گاز در فاضلابرو

زمانی رادیکال سولفات ( SO4 ) به سولفید هیروژن و آب تبدیل میشود , سولفید هیدروژن ساخت میشود . این عکس العمل صرفا زمانی انجام میشود که اکسیژن جانور نباشد و یا این که دیگر اکسیدکننده‌ها در محفظه میکروبی وجود نداشته باشند . مطالعات نشان داده که در فاضلاب جدید هیدروژن سولفوره برای دو تا سه روز ساخت نمیشود ولی در گذر عصر و یا این که در تصفیه خانه‌های فاضلاب ساخت هیدروژن سولفوره امری معمول است . با این وجود بعضا از محیط‌ها حالت را برای ساخت هیدروژن سولفوره در فاضلابروها آماده میکنند : لوله بازکنی آزاد شهر

۱ – لایه آهکی پوشش دهنده فاضلابرو که در ذیل خط جریان آب قرار گرفته است . اگر چه ضخامت این لایه میتواند صرفا چهار دهم اینچ باشد , سه چهارم آن که به لوله فاضلابرو نزدیک‌تر است فاقد اکسیژن است و در آن هیدروژن سولفوره عموما ساخت میشود .

۲ – درصورتی که لجن در کف لوله فاضلابرو ته نشین شود , هیدروژن سولفوره در‌این لجن هم تشکیل میشود .

۳ – درصورتی که مشکلی در جریان فاضلاب فاضلابرو به وجود بیاید ( گرفتگی جزیی یا این که کلی فاضلابرو ) , فاضلاب بخوبی جنبش نمیکند . در‌این درحال حاضر مقدار اکسیژن به اندازه‌ای ذیل میاید که هیدروژن سولفوره میتواند در خویش فاضلاب ساخت گردد .

نکته‌ای که می بایست به خیال و خاطر داشت این است که دریچه‌های سیستمهای فاضلاب در هنگامی موجبات ساخت گاز فاضلابرو را آماده خواهند نمود .

چاه فاضلاب

حفر و تخلیه و لایروبی چاه ولنجک شمال تهران

در موقع تشکیل گاز در فاضلابرو چه کاری می‌توان انجام داد؟

درصورتی که سولفید هیدروژن مشکلی دوچندان محلی است ( مثلا در حوالی تصفیه خانه‌ها و یا این که ایستگاههای پمپاژ ) اکسیدکننده‌ها میتوانند برای بالا بردن امکان اکسیداسیون – احیا بیشتر شوند . اکسید کننده‌ها میتوانند اکسیژن , پراکسید هیدروژن , کلر , پرمنگنات و سایر افراد باشند .

درصورتی که ایراد در سیستم گردآوری فاضلاب جزیی است , میتواند با شستشوی ناگهانی و یکباره فاضلابروها که مقدار جریان را دوچندان کرده و ته نشستها یا این که گرفتگی‌ها را برطرف میکند رفع شود . اگر چه این دستور صرفا میتواند خطاها وخیم را تخفیف دهد و یک راه‌حل دائمی شناخته نمیشود .

برای بیرون کردن بوها از منزل ام چه میتوانم بکنم؟ نصب و تعمیر فلاش تانک صاحبقرانیه شمال تهران

شایسته ترین جواب این است که ایراد سیستم لوله کشی را پیدا کرده و آن را برطرف نمائید . درصورتی که زهکشهای کف شترگلو ندارند , آن را کارگذاری نمائید چون مسدود کردن بی آلایش زهکش محتملا عاقلانه نخواهد بود . در‌این‌صورت آبی رنگ که وارد ذیل زمین یا این که اتاق تاسیسات میشود جایی برای رفتن ندارد و محتملا به درون منزل جریان خواهد یافت . در هیچ حالتی یک لوله کش کاردان نخواهد توانست فی مابین بر زدن سیستم را پیدا نماید و پیشنهاد نماید که چطور ایراد را با به کارگیری از روش حلی منحصر به فرد برطرف نمائید .

شتر گلو چیست؟

شتر گلو یک وسیله U صورت است که متعلق به کالا لوله سفالی نیز میتواند باشد و میتواند فاضلاب را گیر بیندازد . این فاضلاب تحت عنوان پوشش فعالیت میکند و اذن نمی‌دهد که گاز فاضلاب از منافذ زهکش به درون منزل رها گردد .

چطور می‌توانم بگویم که زهکشهای کف خانه من شتر گلو دارند؟

آب را درون مدخل بریزید ( دستکم دو گالن ) و با دیده ذیل رفتن آب را نظاره نمائید . درصورتی که ایستادگی و تاخیر در ذیل رفتن قابل مراعات آب موجود است ( بطوری که لوله را مالامال میکند ) زهکش شترگلو دارااست . حالت را مجدد دو ساعت سپس در دست گرفتن نمائید تا مطمئن گردید که آب خارج نزده است .

درصورتی که ایستادگی آب چشم نشد , یا این که زهکش شترگلو ندارد و یا این که شترگلو در جای دیگر خط قرار گرفته است . درصورتی که بویی استشمام میکنید , کمی آب را درون مدخل بریزید و رایحه را یک ساعت سپس در دست گرفتن نمائید . درصورتی که هنوز رایحه موجود است محتملا شترگلویی در کار وجود ندارد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مسئول مجله فنی

Share
Published by
مسئول مجله فنی
Tags: چاه فاضلابگاز فاضلابلوله آب

Recent Posts

چگونه از آفتابه مسافرتی استفاده نماییم؟

آفتابه مسافرتی وسیله ای قابل حمل و نقل در هر نقطه ی دلخواه! شاید اکثر شما از این وسیله استفاده…

3 سال ago

معرفی مدل های فلش تانک و کاربرد هریک از آنها

 در تمام خانه‌ها سرویس بهداشتی وجود دارد که مجهز به فلاش تانک فلاش تانک با تخلیه آب با فشار زیاد…

3 سال ago

آشنایی با مشخصات انواع کفشور استخری

یکی از لذت های انسان رفتن به استخر می باشد، به طوری که همه افراد سعی دارند یک استخر کوچک…

3 سال ago

مدل های مختلف سر فنر لوله بازکنی و کارایی آنها

روشهای زیادی برای برطرف کردن گرفتگی لوله ها وجود دارد که بعضی از این روشها کمی سخت می باشد و…

3 سال ago

توالت فرنگی تاشو یک وسیله کاربردی

امروزه در بسیاری از خانه ها افراد از توالت های فرنگی استفاده می کنند و این وسیله یک جزء ثابت…

3 سال ago

اصلی ترین نکات جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ، معضلی به نام پر شدن چاه فاضلاب را به وجود آورده است. در مراکز شهر…

3 سال ago