لوله کشی آب به روش کلکتوری

لوله کشی آب به روش کلکتوری بهترین نوع لوله کشی

لوله کشی آب به شیوه کلکتوری شایسته ترین جور لوله کشی
پس از منسوخ شدن شیوه لوله‌کش گالوانیزه و بعد از این که لوله‌های پلیمری نیز بخصوص در لوله‌کشی گرمایش خیلی عالی پاسخ نداد پرده‌برداری از لوله‌های ۵ لایه دگرگون سازی عظیمی را در لوله‌کشی تشکیل داد . ولی زمانی لوله‌کشی ۵ لایه عمده مسئله اعتنا قرار گرفت و کلیه به مزیت‌های آن اکثر پی بردند که وسیله‌ای به اسم کلکتور در‌این نحوه لوله‌کشی زمینه استعمال قرار گرفت و دوچندان اثرگذار بود .

لوله کشی آب ساختمان به روش کلکتوری

اینک لوله کشی آب در ساختمانها را می شود به دو طریق سنتی ( ( شیوه عامیانه‌ای که انجام می شود ) ) و طرز کلکتوری انجام اعطا کرد . لوله کشی کلکتوری که شایسته ترین جور لوله کشی می‌باشد را با استعمال از لوله های ۵لایه اجرا می نمایند .

لوله‌کشی کلکتوری

از مزیت هایی که‌این جور لوله‌کشی دارااست :

قطع کردنآب مصرفی سرد و گرم هر دور و اطراف از یکدیگر

فشار آب مطلوب و متعادل در بین کلیه فضاها

انقطاع یا این که وصل کردن آب هر فضایی که نیاز نداشته باشیم

انقطاع آب سرد یا این که گرم مکانی که در مواقع لازم در گیر ایراد شده باشد و در‌این مواقع مکان های دیگر آب دارا هستند و می بضاعت و توان از آنان استعمال کرد .

لوله‌کشی به شیوه کلکتوری در ساختمان‌ها

برای اجرای لوله کشی آب کلکتوری به این شکل مبادرت میکنیم . مقدمه مکانی را روی دیوار در حیث میگیریم که باکس کلکتور را در آنجا در اختیار بگذاریم , شایسته ترین مکان برای قرار دادن باکس کلکتور در بالکن , آشپزخانه یا این که مکانی که از نظر بی واسطه , رطوبت و در معرض بی واسطه آب بدور باشد , می‌باشد .

باکس کلکتور باکس در داری می‌باشد که کلیه لوله های آب سرد و گرم از آنجا تقسیم شده و کلیه شیرهای انقطاع و وصل آب در آن قرار میگیرد .

لوله کشی آب به روش کلکتوری

الیته کلکتور به خودی خویش دارنده شیر وجود ندارد و می بایست بسته به قطر لوله‌هایی که میکشیم و تعداد انشعابی که نیاز داریم کلکتور را خریداری نماییم . کلکتورها با تعداد انشعاب متفاوتی در بازار وجود دارا هستند . به عنوان مثال کلکتور با ۴ انشعاب تا ۸ انشعاب از مرسوم‌ترین آنان می باشند .

آنگاه می بایست شیرها را متناسب با قطر لوله‌هایی که میخواهید اجرا نمائید خریداری و با تفلون بر روی کلکتور ببندید . بعضا از این شیرها دارنده اتصالات پرسی و بعضا بصورت اورینگ و مهره‌دار می باشند که در نصب آنان بر روی کلکتور تفاوتی تولید نمیکند .

نحوه نصب لوله کشی کلکتوری و مسیر لوله کشی

در سطح آنگاه , بعداز سفت کردن شیرهای انقطاع و وصل آب بر روی کلکتور و شیر فلکه محل ورود آب بر روی آن , کلکتور را با استعمال از بست کلکتور بر روی باکس کلکتور مهار می‌کنیم .

در حین مسیر لوله کشی بدلیل انعطاف پذیری لوله از اتصالاتی نظیر زانویی استعمال ای نمیشود و اکثر وقت ها توسط فنرهای اختصاصی لوله‌ها خم داده می شوند , مگر این که قطر لوله‌ها ۳۲ به بالا باشد که خم زدن این جور لوله‌ها خطرناک است و احتمال شکستن آنان دوچندان است و می بایست لوله برش داده شود و از زانوهای پرسی مصرف شود . نحوه تقسیم شدن به‌هر‌جا نظیر آشپزخانه بدین شکل می‌باشد که از سه راهی های دیواری مستعمل و درپی لوله به انتهایی ترین مصرف کننده جهت دهی می شود . چگونه لوله های آب گرم را عایق کاری کنیم

لوله کشی آب به روش کلکتوری

روش به دست آوردن انشعاب از سه راهی

روش لوله‌کشی آب گرم و سرد بصورت کلکتوری

تا اینجا با جور لوله‌کشی و موقعیت تقسیم لوله‌ها آشنا شدیم . در‌این سطح بصورت اجمالی روش لوله‌کشی ۵ لایه به شیوه کلکتوری را توضیح میدهیم . اما در حیث داشته باشید که‌این فراگیری دوچندان بی آلایش ابلاغ میگردد و در اجرا مدام تخصص و تجربه نیاز است چون احتمال ها و موردها استثنا دوچندان می باشند .

چگونگی روش لوله كشي توكار در ساختمان

در طریق لوله‌کشی کلکتوری اساسا ما یکسری کلکتور در مسیر داریم . بدین شکل که مقدمه می بایست در مکانی در طبقه همکف یک کلکتور بصورت بنا آهنی و با اتصالات فلزی برای تقسیم آب در میان طبقات تولید میکنیم و آنگاه در هر طبقه یک کلکتور آب تعبیه کنیم .

کلکتور محل توزیع آب دارای اهمیت برای هر طبقه که بصورت دستی می بایست تولید شود

برای این مراد مقدمه خوبتر است لوله‌کشی ساختمان را انجام ‌دهیم و بعدا کلکتور تحت را پباده سازی و بسازیم .

او‌لین مبادرت برای لوله‌کشی کلکتوری این است که برای هر طبقه می بایست یک انشعاب دارای اهمیت آب از کلکتور دارای اهمیت داشته باشیم . معمولا از داخل داکتی از پیش مشخص و معلوم شده این لوله‌ها را با بقیه دست‌کم ۲۵ و حداکثر ۳۲ بسته به مقدار مصرف ساختمان میکشیم و تا پای باکس کلکتوری که ساخته و فراهم کرده‌ایم انتقال میدهیم .

لوله انشعاب دارای اهمیت را به محل ورود کلکتور آب سرد ساختمان اتصال میدهیم . از خروجی کلکتور آب سرد یک انشعاب اخذ و تا محل تعبیه پکیج میکشیم و با لوله در پایان خمی میزنیم و لوله‌ را تا طول ۱۳۰ سانتی‌متری اجرا میکنید . مدام ارتفاعات لوله‌ها را می بایست با به حساب آوردن ۱۰ سانتی‌متر کف سازی اکانت نمائید . اما در‌صورتی‌که کف سازی ساختمان نداشته باشد این ۱۰ سانتی‌متر را تا اندازه کف سازی قلیل و دوچندان میکنید .

لوله کشی آب به روش کلکتوری

نصب لوله های ۵ لایه زیر پکیج

اجرای لوله‌های ۵ لایه تحت پکیج

یک لوله نیز با به عبارتی قطر می بایست از تحت پکیج به محل ورود آب گرم بکشید . اما پکیج دو لوله دیگر نیز نیاز دارااست که برای کلکتور آب گرمایشی است و ربطی به لوله‌کشی آب ساختمان ندارد .

حالا کلکتور نیز آب گرم دارااست و نیز آب سرد . درحال حاضر می بایست از این کلکتور مسیرهای خویش را مشخص و معلوم نمائید و لوله‌ها را به بخش ها مصرف ساختمان بکشید . بهترین وضعیت انشعاب گیری از کلکتور بصورت تحت می باشد :

یک انشعاب گرم و یک انشعاب سرد برای دستشویی , شیر پرکن دستشویی اهل ایران , روشویی و . . .

یک انشعاب گرم و یک انشعاب سرد برای دوش گرمابه

یک انشعاب گرم و یک انشعاب سرد برای آب مصرفی گرمابه نظیر دستشویی خارجی , روشویی , شیر پرکن دستشویی خارجی

یک انشعاب گرم و یک انشعاب سرد برای سینک آشپزخانه و احتمال دارد سینک دوم آشپرخانه

یک انشعاب گرم و یک انشعاب سرد برای بقیه مصرفی های آشپرخانه نظیر اتومبیل لباسشویی , اتومبیل ظرفشویی , یخچال فریزر و . . .

یک انشعاب سرد برای ایوان ( در شکل تقاضای میزبان و یا این که مهندس تاسیسات میتوانید یک انشعاب گرم نیز بگیرید )

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 3/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *