طریقه نصب هواکش دستشویی چگونه است؟

نصب هواکش دستشویی مشکلی است که وقتی افراد می خواهند اولین بار به نصب آن اقدام کنند با یک سری مشکلات مواجه می‌شوند که چگونه باید این کار را انجام دهند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا روش نصب هواکش دستشویی را به شما آموزش دهیم.

نصب هواکش دستشویی شامل چه مراحلی است؟

قرار است در اینجا مراحلی که برای نصب هواکش دستشویی در پیش داریم به شما معرفی نماییم اما قبل از آن بهتر است بدانید که در میان تبلیغات آنلاین بیشمار امروزه سایت برچسب با ارائه خدمات تضمینی و قیمت مناسب و اعزام لوله بازکن به هر منطقه توانسته توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کند که لوله بازکنی در شهران، فاطمیه، حکیمیه، شهر قدس و… از جمله آنهاست.

در صورتی که از مشکل بوی بد چاه فاضلاب در نقاط مختلف منزل خود به ویژه سرویس بهداشتی رنج میبرید قبل از نصب هواکش دستشویی می توانید ابتدا به باز کردن و رفع گرفتگی آن با استفاده از روش های به روز لوله بازکنی توسط تکنسین حرفه ای سایت برچسب بپردازید که خود تأثیر به سزایی در رفع بوی بد فاضلاب دارد.

خریدن یک فن مناسب

برای نصب هواکش دستشویی شما باید این نکته را بدانید که چه فنی برای سرویس بهداشتی لازم دارید یا اینکه برای نحوه نصب فن توالت چه روش و مکانی را در نظر بگیرید؟ آیا نصب هواکش روی پنجره صورت بگیرد یا جای دیگر؟ برای اطلاعات بیشتر کافیست به مقاله راهنمای خرید هواکش دستشویی در سایت لوله‌ بازکنی برچسب مراجعه کنید.

چک کردن سیم کشی

امروزه در بیشتر خانه های آپارتمانی نصب هواکش دستشویی در لوله های هواکشی که برای همین کار در نظر گرفته شده انجام می‌ شود ولی همه این فن ها با برق کار می کنند و گام اول برای نصب هواکش دستشویی این است که باید اتصالات برقی آن را چک کنید که در این زمان دو حالت برای شما به وجود می آید اول اینکه از قبل سیم برق برای نصب هواکش دستشویی در نظر گرفته نشده و دوم، سیم برای نصب فن توالت به صورت مجزا در نظر گرفته شده است که در ادامه به بررسی هر دو حالت آن خواهیم پرداخت.

توصیه ی ما به شما عزیزانی که تا به حال کار فنی انجام نداده اید و با سیم کشی و یا رفع گرفتگی لوله های فاضلاب آشنایی ندارید اینست که از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید. سایت لوله بازکنی برچسب آماده اعزام تمام نیروهای خود به سراسر تهران می باشد از این رو شانس درخواست با نزدیکترین و مطمئن ترین لوله بازکن در نزدیکی محل سکونت خود از دست ندهید و همین حالا با این افراد تماس بگیرید و از خدمات شبانه روزی آنها در تمام ایام سال بهره مند شوید.

عدم در نظر گرفتن سیم برق برای نصب هواکش دستشویی

در این حالت چون ما سیم برق مناسب برای نصب هواکش دستشویی نداریم باید خودمان نحوه نصب توالت فرنگی را از مرحله سیم کشی انجام دهیم.
ساده ترین روش برای برق کشی نصب فن توالت اینست که از پشت چراغ سرویس بهداشتی سیم مناسبی متصل کنیم تا به محض روشن شدن لامپ توالت هم شروع به کار کند و با خاموش شدن لامپ فن هم خاموش شود. ابتدا چراغ را خاموش کنید و سپس لامپ دستشویی را باز کنید و از پشت پاتروم لامپ می‌بینید که یکی از دو سیم نول و دیگری فاز می باشد.
روکش سیم ها را با احتیاط جدا کنید و یک سیم را به فاز و دیگری را به نول وصل کنید و محل اتصالات این سیم های هواکش را به یاد داشته باشید که قبل از تمام کردن سیم کشی با چسب برق بپوشانید.

طریقه نصب فن توالت

اگر بخواهید فن توالت را در لوله هواکش نصب کنید برای اینکار نیاز است تا از دو پیچ mdf کمک بگیرید و فن را از دو طرف داخل لوله پیچ کنید و کارهای مربوط به اتصالات برق را نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که پیچ ها را زیاد محکم نکنید زیرا ممکن است پره های فن توالت به بدنه گیر کند.
با استفاده از یک ابر فشرده در دور تا دور فن می توانید از میزان صدای آن جهت نصب بر روی پنجره دستشویی بکاهید.

چگونگی اتصال سیم ها به یک دیگر

هیچ فرقی نمی کند که نصب هواکش دستشویی بر روی پنجره یا در جای دیگر انجام شده باشد و در مرحله آخر شما باید سیم بندی را انجام دهید که در این صورت دو حالت به وجود می آید که نحوه سیم کشی در این دو حالت با هم فرق دارد.

روش نصب هواکش دستشویی سه سیم: در این روش فن شما یک نول دارد و دو فاز که رنگ آنها شبیه به هم می باشد. این مدل از فن ها از مزیت های دو حالته برخوردار می باشند. در مدل نصب هواکش دستشویی سه سیم با اتصال به یک سیم فن جهت عقربه های ساعت می چرخد و هوا را به بیرون می فرستد و اگر سیم دیگر را متصل کنیم خلاف عقربه های ساعت می چرخد و هوا را به داخل میدهد.

روش نصب هواکش توالت در حالتی که فن دو تا سیم بیشتر ندارد: در این حالت سیم هایی که از پشت لامپ تا پای فن آورده شده اند به سیم کشی فن توالت نصب کنید.

زمانی که فن سه سیم با رنگ های متفاوت وجود دارد در اینجا یکی از سیم ها فاز می باشد و دیگری نول. که معمولاً سیم نول آبی رنگ و یا زرد رنگ می باشد که اتصال به زمین بوده و اگر سیم کشی منزل شما سیم ارت یا اتصال به زمین داشت آن را به سیم ارت فن نصب کنید اگر هم سیم ارت نداشت آن را رها کنید.

و در آخر یک نکته مهم: برای نصب هواکش روی پنجره دستشویی و یا نصب هواکش دستشویی از هواکش هایی استفاده کنید که دارای حفاظ باشند. در نصب فن توالت بهتر است از هواکش هایی استفاده کنید که پره پلاستیکی دارند چراکه نوع آهنی آن علاوه بر خطری که دارد صدای بیشتری را هم تولید می کند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *