مدل های مختلف سر فنر لوله بازکنی و کارایی آنها

روشهای زیادی برای برطرف کردن گرفتگی لوله ها وجود دارد که بعضی از این روشها کمی سخت می باشد و نیاز به تخصص دارد و بعضی دیگر راحت است.
در بیشتر اوقات برای گرفتگی های معمولی و ساده از محلول لوله بازکنی یا تلمبه دستی استفاده می شود، ولی برای گرفتگی های شدید از فنر چاه بازکن یا انواع سر فنر لوله بازکنی استفاده می گردد.

درباره انواع فنر و سر فنر لوله بازکنی چه می دانید؟

سر فنرهای لوله بازکنی مدل های مختلفی دارد، که هر کدام کارایی مشخصی دارند. در ادامه قرار است شما عزیزان را با کاربرد سر فنر لوله بازکنی بیشتر آشنا کنیم و اما فنر لوله بازکنی دستی نوع ساده ای از فنر می باشد که از یک سر فنر و دسته ساخته شده است و برای گرفتگی های نیمه سخت کاربرد دارد.

ابتدا فنر را تا محل گرفتگی در چاه کنید و سپس شروع به چرخاندن کنید تا گرفتگی برطرف شود، برای اینکه فنر لوله بازکنی دستی را بخرید می توانید به ابزار فروشی ها مراجعه کنید. قیمت این مدل از فنر زیاد نمی باشد و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کنید.

فنر لوله بازکنی از مهم‌ ترین ابزارهای هر لوله بازکن به شمار می‌رود؛ زیرا کارایی بسیار زیادی دارد. فنرها و سر فنرها از فولاد بسیار مقاومی ساخته شده است، اما در صورتی که چاه یا لوله های منزل شما نیاز به فنر زنی داشت می توانید به سایت برچسب مراجعه کنید و از خدمات تکنسین های لوله بازکنی در این وب سایت حتی در ایام تعطیل استفاده نمایید.

سایت لوله بازکنی برچسب با دسته بندی کلیه مناطق، دسترسی شما و نیز امکان درخواست با نزدیکترین لوله بازکن ها را آسان نموده که به عنوان مثال سرویسکاران لوله بازکنی پونک بلافاصله پس از تماس شما در کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به محل مورد نظر رسانده و به رفع گرفتگی لوله مسدود شده با تجهیزات پیشرفته در کمترین زمان می پردازند.

دستگاه فنر لوله بازکنی

مدل پیشرفته فنر چاه بازکن، دستگاه لوله بازکنی می باشد که این کارها را خیلی راحت‌ تر کرده است. برای گرفتگی هایی با عمق بیشتر از ۱۰ متر از این مدل دستگاه استفاده می‌شود که با یک سر فنر مخصوص گرفتگی را برطرف می کند.
این مدل از دستگاه با برق شهری کار می‌کند و کار را خیلی بهتر و راحت تر انجام می دهد، برای همین بسیار بهتر از فنر لوله بازکنی دستی می باشد. این مدل از دستگاه لوله بازکنی سلامت لوله ها را تضمین می کند و به لوله ها آسیب نمی زند.

انواع مدل های سر فنر لوله بازکنی کدامند؟

به دلیل اینکه چاه ها مدل های مختلفی دارند و نوع گرفتگی ها متفاوت است، باید از سر فنر مخصوص لوله بازکنی استفاده کرد.
لوله بازکن های سایت برچسب با به کارگیری انواع فنرها و سر فنرها سعی در رفع گرفتگی با حداقل کثیف کاری دارند و به محض تماس شما نزدیکترین لوله بازکن به محل موردنظر اعزام می گردد. کافیست به همراه سرویس درخواستی خود محلی که در آن سکونت دارید را سرچ نمایید تا از خدمات تکنسین همان منطقه، همانند خدمات لوله بازکن ستارخان استفاده کنید.

حال وقت آن رسیده تا شما را با انواع سر فنر لوله بازکنی و کاربردی که دارند آشنا نماییم.

  1. مدل سر فنر لوله بازکنی نیزه ای: این نوع سر فنر بسیار تیز می باشد و برای نفوذ در خاک و ماسه سفت شده مناسب است.
  2. مدل سر فنر لوله بازکنی اسیدی: لوله های فاضلاب خاصیت شیمیایی و اسیدی دارند، برای همین بهتر است از سر فنری استفاده کرد که از خاصیت ضدخوردگی برخوردار باشد که در این موارد سر فنر اسیدی بسیار پرکاربرد است.
  3. سر فنر مدل الماسی: این نوع سر فنر بسیار محکم و مقاوم می باشد و برای خرد کردن یا شکستن اجسامی مانند آجر یا سنگ کاربرد دارد.
  4. سر فنر میله فنری: این مدل برای وصل کردن دو فنر به یکدیگر کاربرد دارد.
  5. سر فنر لوله بازکنی مدل چاقویی: از این سر فنر زمانی استفاده می شود که پارچه یا پلاستیک درون چاه گیر کرده باشد و این سر فنر می تواند آن ها را تکه تکه کرده و گرفتگی را برطرف کند.
  6. سر فنر مدل برسی: این نوع سر فنر لوله بازکنی برای پاک کردن رسوبات کنار چاه یا لوله استفاده می شود.
  7. سر فنر مدل کوزه ای: این مدل مانند سر فنر برسی می تواند تمام رسوبات چاه را از بین ببرد. هر کدام از این سر فنر ها کارایی خاص خودشان را دارند و بستگی به نیاز ما می توانند مفید باشند.

در بسیاری از گرفتگی ها، از سر فنر لوله بازکن خاصی هم نیازی نیست که استفاده شود و فقط می توانید از خود فنر برای باز کردن لوله استفاده کنید که البته راندمان پایین تری نسبت به کار با سر فنر لوله بازکنی دارد.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لوله کشی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *